VT32 Zo Ždiaru do Osturne

Mapy | Mapa | Doprava | Fotogaléria | Voľný čas | Popis
  Chodníky a cyklotrasy | TANAP | Webkamery | Výlety do okolia
Turistické cieleMestá a obceMapa

Poloha: Spišská Magura, severný Spiš.
    Východiskový bod: Ždiar, zastávka SAD, parkovisko.
    Cieľový bod: Ždiar, zastávka SAD, parkovisko.
    Časový rozvrh: Ždiar - pod Magurkou 1h 00" - Osturnianske jazero 1h 00" - Osturňa 1h 00" - pod Príslopom 2h 45" - Strednica 0h 30" - Ždiar 0h 45"

Spolu: 7 hodín
    Prevýšenie: 498 m
    Mapa: Vysoké Tatry, mierka 1 : 50 000 (list 113), VKÚ, a.s., Harmanec.
    Sprievodca: Vysoké Tatry - Severný Spiš, edícia S batohom po Slovensku, Dajama, Bratislava.

Náročnosť: Stredne náročná celodenná túra s malým prevýšením. Bezproblémová orientácia nás čaká na ždiarskej strane Spišskej Magury, na osturnianskej strane treba pozornejšie sledovať turistické značky najmä na vetvení lesných ciest.

Základná trasa: Na túru sa vydáme od Ždiarskeho domu v centre obce Ždiar (896 m). Z asfaltovej cesty vedúcej ponad Ždiarsky dom odbočuje na sever poľná cesta označená červenými turistickými značkami (9060). Vedie pomedzi domy a stúpa po spádnici úbočím Filipského vrchu (1017 m). Spätný pohľad na dedinu s panorámou Belianskych Tatier je za pekného počasia fantastický.
    V hornej časti výstupu sa po okraji lesa dostaneme na rázcestie pod Magurkou (1170 m). Zalesnený vrchol Magurky (1193 m) leží vpravo. Na rázcestí sa vyberieme po žlto značkovanom turistickom chodníku (8758), po ktorom zostúpime do širokej Osturnianskej brázdy. Chodník sa oblúkom vyhýba záveru doliny a vedie po mierne klesajúcom hrebeni. Tam už ako cesta prechádza cez les, ktorý sa nižšie strieda s lúkami. Zostrmenie kamenistej cesty nás upozorní, že sa blížime k Osturnianskemu jazeru (895 m).
    Malé, zarastajúce jazero vytvorené na zosunutej kryhe leží vpravo od cesty uprostred smrekového lesa. Zostupová cesta vedie priamo po horskom chrbte medzi dvoma plytkými dolinami a mieri presne na miesta ich spojenia. Na asfaltovú cestu v goralskej obci Osturňa sa napojíme povyše dolnej autobusovej zastávky (695 m), odkiaľ sa po zelenej značke (5707) vydáme hore najdlhšou dedinou na Slovensku.
    Za kostolom odbočíme doľava a asi po 1 km z cesty zídeme doľava na poľnú cestu, ktorá vedie popri potoku Bystrá. V mieste vetvenia dolín začneme strmšie stúpať po zalesnenom hrebeni, až prídeme na poľanu pod vrchom Okrúhla (1036 m). Od poľany sa profil stúpania zmierňuje až po záverečné zostrmenie pod hlavným hrebeňom. Na rázcestí pod Príslopom (1115 m) sa zelená trasa pretína s modro značkovaným chodníkom vedúcim po hlavnom hrebeni Spišskej Magury.
    My pokračujeme po zelenej značke, po ktorej strmo klesneme k Ceste slobody pri lyžiarskom areáli Strednica (1020 m). Do centra Ždiaru sa dostaneme rovnako ako v závere trasy VT30.

Varianty: Základnú trasu možno absolvovať aj v opačnom smere (spolu 7h 00").

Spiš | Gemer | Liptov | Horehronie | Slovenský raj | Vysoké Tatry | Nízke Tatry | Západné Tatry | Belianske Tatry | Veľká Fatra | Chočské vrchy
Pieniny | Spišský hrad | Chrám sv.Jakuba | hrad Ľubovňa | Krásna Hôrka | AquaCity | Bešeňová | Tatralandia | Vrbov | Vyšné Ružbachy