VT28 K Belianskej jaskyni

Kežmarské Žľaby - Šumivý prameň - Tatranská Kotlina - Belianska jaskyňa - Tatranská Kotlina

10 Naj | Turistické ciele | Horské chaty | Mestá a obce
Mapy | Mapa | Doprava | Fotogaléria | Voľný čas | Popis
  Chodníky a cyklotrasy | TANAP | Webkamery | Výlety do okolia
Turistické cieleMestá a obceMapa

Poloha: Vysoké Tatry - východná časť, Belianske Tatry.
    Východiskový bod: Kežmarské Žľaby, zastávka SAD, parkovisko.
    Cieľový bod: Tatranská Kotlina, zastávka SAD, parkovisko.
    Časový rozvrh: Kežmarské Žľaby - Šumivý prameň 1h 00" - Tatranská Kotlina 0h 45" - Belianska jaskyňa 0h 30" - Tatranská Kotlina 0h 30"

Spolu: 2 hodiny 45 minút
    Prevýšenie: 160 m
    Mapa: Vysoké Tatry, mierka 1 : 50 000 (list 113), VKÚ, a.s., Harmanec.
    Sprievodca: Vysoké Tatry - Severný Spiš, edícia S batohom po Slovensku, Dajama, Bratislava.

Náročnosť: Nenáročná prechádzková túra s pohodlným profilom vedúca po kvalitných chodníkoch a cestách. Možnosť občerstvenia poskytujú zariadenia v Tatranskej Kotline a pri Belianskej jaskyni. Neodporúčame návrat po hlavnej cestnej komunikácii s rušnou premávkou.

Základná trasa: Od autobusovej zastávky pri osade Kežmarské Žľaby (920 m) sa vydáme po ceste vedúcej k areálu školy v prírode Dukla.
    Cesta sa zatáča smerom k lesovni, my ju však opustíme a odbočíme na lesný chodník označený modrými turistickými značkami (2909). Bez veľkých stúpaní a klesaní pôjdeme smerom na sever. Smrekový les sa v týchto miestach občas otvára do širokých poľán a polomov. Prídeme k potoku Čierna voda, ktorý priteká z doliny Siedmich prameňov. Po mostíku prejdeme na druhú stranu potoka a na krátkom úseku budeme sledovať jeho riečisko. Neskôr odbočíme doľava a dostaneme sa na rázcestie nad Šumivým prameňom (900 m), ku ktorému zľava smeruje zelená turistická trasa (5810) vedúca od Chaty Plesnivec.
    My na rázcestí pokračujeme po modro značkovanej širokej vozovej ceste, ktorá vedie popri zdroju pitnej vody na severovýchod. Klesneme k lesovni TANAPu (775 m), ležiacej na juhovýchodnom okraji kúpeľnej osady Tatranská Kotlina (760 m).
    Od lesovne pokračujeme kúsok ďalej až prídeme k autobusovej zastávke na Ceste slobody. Výhodnejšie je, ak sa do centra osady vydáme po neznačkovanom promenádnom chodníku, ktorý zľava obchádza liečebný ústav a ktorý sa končí pri parkovisku a autobusovej zastávke pri Belianskej jaskyni (760 m). Záver túry vyplní návšteva Belianskej jaskyne.
    K jej vchodu, ktorý sa nachádza na zalesnenom svahu Kobylieho vrchu v nadmorskej výške 885 m, vedie upravený chodník s miernym stúpaním. Chodník prekonáva výškový rozdiel 125 m. Po prehliadke Belianskej jaskyne sa po tom istom chodníku vrátime na parkovisko v centre osady Tatranská Kotlina.

Spiš | Gemer | Liptov | Horehronie | Slovenský raj | Vysoké Tatry | Nízke Tatry | Západné Tatry | Belianske Tatry | Veľká Fatra | Chočské vrchy
Pieniny | Spišský hrad | Chrám sv.Jakuba | hrad Ľubovňa | Krásna Hôrka | AquaCity | Bešeňová | Tatralandia | Vrbov | Vyšné Ružbachy