VT08 Okolo Štrbského Plesa

Mapy | Mapa | Doprava | Fotogaléria | Voľný čas | Popis
  Chodníky a cyklotrasy | TANAP | Webkamery | Výlety do okolia
Turistické cieleMestá a obceMapa

Poloha: Vysoké Tatry - západná časť.
    Východiskový bod: Štrbské Pleso, zastávka SAD, zastávka ŽSR, parkovisko.
    Cieľový bod: Štrbské Pleso, zastávka SAD, zastávka ŽSR, parkovisko.
    Časový rozvrh: Štrbské Pleso - Solisko 0h 30" - hotel FIS 0h 45" - Nové Štrbské pleso 0h 30" - Štrbské Pleso 0h 15"

Spolu: 2 hodiny
    Prevýšenie: 45 m
    Mapa: Vysoké Tatry, mierka 1 : 50 000 (list 113), VKÚ, a.s., Harmanec.
    Sprievodca: Vysoké Tatry - Severný Spiš, edícia S batohom po Slovensku, Dajama, Bratislava.

Náročnosť: Nenáročná prechádzková túra vedúca po spevnených cestách a chodníkoch v intraviláne Štrbského Plesa. Na trase sú viaceré možností občerstvenia.

Základná trasa: Prechádzka po osade Štrbské Pleso (1355 m) sa začína pred železničnou stanicou, ktorá je konečnou zastávkou vlakových súprav Tatranskej elektrickej železnice a ozubnicovej železnice.
    Po kamenných schodoch vedúcich napravo od hotela Toliar prídeme k hotelu Kempinski. Odbočením doľava sa po alsfaltovej ceste dostaneme k jednému z najkrajších vyhliadkových miest vo Vysokých Tatrách, z ktorého prvýkrát uvidíme Štrbské pleso (1347 m), druhé najväčšie horské jazero v slovenskej časti Vysokých Tatier.
    Z morény na juhozápadnom brehu je fantastický výhľad na tmavomodrú hladinu plesa s neopakovateľnou „zubatou“ kulisou tatranských štítov. Za najkrajší vrch so siluetou koruny sa právom považuje Vysoká (2547 m). Do rýdzo prírodnej scenérie je vkomponovaná štíhla veža skokanského mostíka a trojuholníková fasáda hotela Patria. Menej známa je vyhliadka ležiaca len o niekoľko metrov ďalej od prvej. Ak prejdeme na druhú stranu cesty naskytne sa nám zaujímavý výhľad ponad vrcholky smrekov do Podtatranskej kotliny a na Nízke Tatry. Dolu pod strmým svahom uvidíme svetlú stuhu Cesty slobody.
    Od zrenovovaného hotela Solisko, ku ktorému do roku 1969 jazdila tatranská električka, sa vydáme po promenádnom chodníku okolo jazera v smere hodinových ručičiek. Po niekoľkých metroch odbočíme na úzky polostrov s pamätníkom padlým partizánom.
    Na severovýchodnom brehu plesa odbočíme na chodník vzďaľujúci sa k hotelu Patria. Chodník sa križuje so širokou cestou, po ktorej vedie paralelná prechádzková trasa. Ak odbočíme doľava dostaneme sa k hotelu FIS (1360 m). Známy vodopád Skok v Mlynickej doline, cieľ trasy VT06, je z tohto miesta na dohľad. Avšak oveľa bližšie sú skokanské mostíky dominujúce Areálu snov. Centrum priaznivcov klasického lyžovania na Slovensku nadobudlo súčasnú podobu pred majstrovstvami sveta v roku 1970. Na skoky z vyššieho z dvojice skokanských mostíkov sa 18. februára 1970 pozeralo rekordných 100 tisíc divákov. Od hotela FIS sa po ceste vrátime do centrálnej časti osady.
    Na hlavnej križovatke odbočíme doľava na cestu, ktorá schádza k Novému Štrbskému plesu (1315 m). Z južného brehu menšieho a nižšie položeného rovnomenného plesa je tiež krásny výhľad na okolité končiare. Zelený rastlinný povlak na jeho hladine je však predzvesťou pomalého zániku. Do cieľa prechádzky – osady Štrbské Pleso sa vrátime po chodníku vedúcom popri severnom brehu plesa. Železničná stanica stojí hneď za pásom smrekového lesa.

Varianty: Prechádzku môžeme skrátiť vynechaním návštevy Areálu snov (spolu 1h 00") alebo Nového Štrbského plesa (spolu 1h 30"). Základnú trasu môžeme absolvovať aj v opačnom smere (spolu 2h 00").

Spiš | Gemer | Liptov | Horehronie | Slovenský raj | Vysoké Tatry | Nízke Tatry | Západné Tatry | Belianske Tatry | Veľká Fatra | Chočské vrchy
Pieniny | Spišský hrad | Chrám sv.Jakuba | hrad Ľubovňa | Krásna Hôrka | AquaCity | Bešeňová | Tatralandia | Vrbov | Vyšné Ružbachy